fredag 16 september 2011

Streetracing Falun

I Lördags var det dags för höstens Streetracing i Falun. Coppermine Cruisers arrangerade.
Jag och brorsan åkte dit och njöt av det härliga vädret tillsammans med 600 andra åskådare.



För att inte verka helt insnöad på bilar har jag tagit en bild på:
Folkvimmel!


En -68 Camaro som lät ruggigt rapp!


Buick Skylark utan hyfs lägger av en rökare mitt framför oss. 
Den luktade dock betydligt bättre än mina egna…


Mer rök! En Camaro med 350 borrad och strokad till 387 cui. 
Gick som ett skållat troll.


Det är något visst med rökande bakhjul och gummi fastgeggat på bakskärmarna!


Dagens väder: Soligt. Lokalt låga cumulusmoln…


…och dimma med skojig lukt.


Corvette som såg original ut förutom hjulen. Den var riktigt snabb…


…och inte helt original.


Jag måste ju ge ett hedersomnämnande till denna Nissan GT R som är något av det snabbaste som man kan köpa idag. Den klår t ex Porsche på hemmabanan Nürburgring, vilket naturligtvis svider i ett och annat ego i Stuttgart, speciellt eftersom Nissan häcklar Porsche i sina annonser.
I Falun klarade den sig bättre än vad jag hade räknat med, men fick till slut en omgång smisk av ett lass gammalt gjutjärn. –Ordningen återställd.


Willys coupé mot -60 Corvette, en klassisk uppgörelse.


Trevlig helg alla fredagsbilister!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar