torsdag 8 september 2011

Rat Fink Reunion 2011

En gång per år används faktiskt idrottsplanen i By utanför Avesta till något vettigt. Då möts massor av hot rods och customs här för Rat Fink Reunion. Arrangemanget kan varmt rekommenderas för er som inte har varit där ännu. Träffen är så där lagom stor för att det ska bli en gemytlig stämning, och idrottsklubben serverar kaffe, korv och glass.


På paradplats precis innanför grindarna stod dessa ikoner: Ford -32 Roadster och Mercury -49-50, bägge modifierade med känsla för historia.


Minns ni den vita choppern "Lucky Bastard" från Falucruisingen? (http://fredagsbilen.blogspot.com/2011/09/falu-cruising-2011.html)
Här stod den igen och såg ännu mer använd ut. Nu var den till och med i sällskap med ännu en hoj byggd i liknande stil. Även den såg använd ut.


Lägg märke till de små fästena för röret! Mycket snyggt!


Det var svårt att få en bra bild av dessa hojar eftersom det hela tiden var mycket folk runt dem. 
Riktigt snygga hojar med mängder av genomarbetade detaljer.


Jag kan inte riktigt smälta hur tufft jag tycker att det är att man faktiskt använder en hoj som borde vara ett museiföremål!


Denna hoj fångade också min uppmärksamhet. Mina biker-vänner pekade ut tidstypiska detaljer för mig och en kompis till ägaren berättade att hojen faktiskt var ombyggd "då det begav sig" och omodifierad sedan dess. Stenhård chopper.



Ägaren/byggaren tycks även ha haft rätt extrem politisk läggning…


En kompis och hans son körde de 15 milen i lånad A-Ford Pick Up.


Läckert ombyggd Chevrolet från ca. 1950?


"Det är tufft med låga bilar"


"Jalopy" Den mest ursprungliga formen av Hot Rod. Här i en härlig tolkning.


En A-Ford Tudor. Till salu. Jag var sugen.


Låg VW buss med snygg dekor. Jag fick lov att gå riktigt nära för att se att logotypen var nygjord. Tuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar