torsdag 1 september 2011

Falu Cruising 2011

Falucruisingen är trevlig. I år åkte vi i regnvädersbilen, så jag och sonen parkerade lite avsides och tog en promenad i den ljumma sommarkvällen, träffade lite kompisar, åt en glass, tog några bilder och "gissade bilar". Här kommer det som jag lade extra märke till.


Busiga bubblor brummade ballt.





-56.a Cheva med läcker färgkombination

En Opel "bredkäft" trafikminglade

En chopper med snusk-puts! Kul att se fordon i utställningsskick användas, även om "utställningsskick" och "användas" är två motsatser.

Kvällens haksläpp: Denna har jag sett på utställning. Då förundrades jag över den och beundrade formgivningen, även om jag avfärdade den som utställningsföremål. Nu stod den helt enkelt parkerad vid sidan av gatan och såg faktiskt ut som om den hade körts dit. En, i mina ögon, extremt formgiven hoj. Jag kommer att återkomma till denna.


Bengt Wadell susade förbi i sin A-Ford

Svenske hembygge från 60-talet, baserad på Buickdelar om jag inte minns fel. Ett stycke äktsvensk motorhistoria. 



Favorit i repris på Fredagsbilen. Jag såg denna på BigLakeRun. Den tål att visas igen.

Och till sist den 8-årige hårdrockaren som gillar Dodge Charger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar