fredag 23 september 2011

Krusidullmålar'n

Jag är nyss hemkommen från säsongens sista officiella gokartträning. 
Det är 8-åringen som kör. Pappan tittar på och lider tyst över att han bara får stå bredvid banan.
"Du kommer väl ihåg vad jag sade om kurvteknik" förmanade jag strax innan han skulle köra ut på banan. Han tittade upp på mig inifrån hjälmen med ett frågande uttryck i ansiktet. "Full gas, eller?" sa han på fullaste allvar.


Det är ju en inställning som man kan relatera till. Jag menar; han sitter i ett tävlingsfordon och ska just köra ut på en bana. Det finns ju liksom inga andra alternativ för en gosse i hans ålder. Eller vilken ålder som helst förresten…


Apropå det så har gokarten fått en tuff tattuering. Tidigare nämnd 8-åring har nämligen ritat "pinstripeingar" (hur stavas det i flertal?) i flera år vid det här laget, och eftersom vi har en krusidullmålare i familjen så tjatade vi till oss en kurs för hela familjen.


En gammal motorhuv får agera canvas för våra konstnärliga utsvävningar.
"Titta! –Den har varit blå"!


Perfekt med ett garage när man ska kludda.
Lägg märke till att 8-åringen tittar på burken med lösningsmedel och slickar sig om munnen. 
–Ska man som förälder känna oro över sån't?


Svårt att försöka styra en pensel gjord av hår från en Sibirisk ekorre.
Det vore nog enklare att styra själva ekorren.


Veckans roligaste lektion!


"En så'n här är ganska enkel att göra"
–Jovisst. Skitlätt…


Mäster ger gokarten en uppgradering.

Vad lärde vi oss då på två timmars målande? 
Jo: pinstripers är värd all respekt och det är ännu svårare än vad jag hade förväntat mig. Däremot var det riktigt kul, kladdigt och luktade gott!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar