torsdag 15 september 2011

Reklam och språk

Några av er vet redan att jag jobbar med reklam; därför har jag ingen ursäkt att inte upplåta del av bloggen till reklam. Jag är lite nyfiken på att se hur det funkar.


Jag har även lagt till en liten funktion som heter översättning, som finns till höger på sidan. 
Nu kan de utländska besökarna i alla fall bilda sig en uppfattning om vad jag svamlar om, om de kan hitta funktionen vill säga, för detta kan de ju inte läsa…





Utrikisk reklamtext på en gammal racerbil får sammanfatta detta inlägg.
Snabba bilar och reklam hör tydligen ihop på något sätt.
Denna har brorsan gjort textningen på.
Han bor här om någon vill få fatt i honom: 







2 kommentarer:

  1. Den engelska översättningen är stundtals lite roande.

    SvaraRadera
  2. Japp! Ett annat kul bus är att översätta till olika språk några gånger och sen tillbaka till svenska.

    SvaraRadera