fredag 1 november 2013

Reklamintäkter


Det finns stora pengar i reklam!

För över två år sedan anslöt jag denna blogg till Google AdSense för att visa reklam vid sidan av mina inlägg och kanske tjäna lite extra slantar, fast mest var jag nog nyfiken på hur det skulle funka rent praktiskt; kan Google publicera relevanta annonser vid min blogg? –Och eftersom jag jobbar med reklam så hade jag ju inte riktigt någon ursäkt att låta bli.

Jag sökte först på nätet för att se vad man kunde förvänta sig, men utan resultat. Detta är mina egna erfarenheter:

Jag anslöt mig till deras program den 16.e september 2011. Den 1.a juli 2013 slutade Google att visa annonser på min sida. Orsaken är, säger de, att jag måste verifiera min PIN-kod och mitt telefonnummer. Lustigt nog sammanföll detta med min första utbetalning av reklamintäkter, och självklart så hålls alla betalningar inne tills jag har verifierat min identitet…

Betalning förresten. 22.166 sidvisningar har genererat 88.91 kronor på nästan två år. 
Det känns inte som att jag kommer att säga upp mig för att blogga på heltid än på ett tag…

Annars kanske man skulle sälja reklamplatsen själv. 4 spänn per vecka verkar ju rätt överkomligt. Om jag sen säljer två reklamplatser så har jag plötsligt fördubblat min förtjänst. Och det finns plats för ännu fler annonser. Som sagt. –Det finns stora pengar i reklam!




En närbild av en lack, som egentligen inte är en lack, utan en printad folie med varumärken får illustrera detta inlägg.



Vilket utseende som helst med en påklistrad plastfolie. Det ger ju några helt nya möjligheter! 
Man kanske skulle…

Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar