fredag 30 november 2012

Roadtrip 2012:11


I augusti var jag på Laguna Seca i norra Kalifornien och tittade på "Rolex Monterey Motorsports Reunion". Förutom en rekordstor uppslutning av äkta AC/Shelby Cobror så fanns det massor att se, höra och uppleva. Depån var öppen och det var fritt fram att gå runt och titta närmare på fordonen och snacka med ägare och mekaniker. Det är egentligen rätt otroligt att man får komma inom pet-avstånd till bilar som är värda tiotals miljoner kronor, och vilkas aluminiumkarosser blir buliga bara man nyser åt deras håll… Det gäller helt enkelt att hålla fingrarna i styr.

I klassen "Pre-1940 Sports racing and touring cars" möter billiga T-Ford racers betydligt dyrare bilar.


Tuff liten T-Ford racer


En till


Alfa Romeo 6C-1750 är betydligt dyrare.


 Ballot från 1920


Hall-Scott, The four; fast det såg ni väl direkt?

Klassen: "Formula Junior 1958-1963" bjöd på ett stort ylande startfält med tight racing.







Motorn i en av Lotusbilarna. Coventry Climax. Bra namn på en motor med självförtroende.



Ett par BMC/Huffaker stod ut från alla Cooper och Lotus

I klassen: "1955-1961 Sports Racing Cars Under 2000cc" var det också stor uppslutning.



En Porsche Speedster håller koll på en teamkompis och en trio Lotusbilar.



Lotus Eleven x 3. 
Ett stimulerande sätt att lära sig matte?



Slank kaross på Porsche Spyder. 



"1955 Porsche Pupulidy Special Spyder"



Lotus Eleven i röd färg…



…i silver färg…



…och ingen färg.



En Riley stod på depåområdet och tittade på när alla jämnåriga var ute på banan och stångades.


1 kommentar: