fredag 2 november 2012

Höstbestyr 2

Ibland är det stört omöjligt. Vad man än företar sig så tar det stopp. 
På jobbet behöver man underlag för att kunna lösa sina arbetsuppgifter och plötsligt så är folk på semester, mitt i oktober! Och inte bara en person, utan flera av dem som jag behöver underlag från! Offerterna kommer inte på utlovat datum så inköpen kan inte göras, och e-mail kan dröja i 4 dagar innan de kommer tillbaka från andra våningen. Får man lite byggmaterial så är det stulet två timmar senare när man återvänder med ett takräcke på bilen. När jag försökte att lämna en startmotor till renovering var vägen till den staden avstängd för att en lastbil vält på vägen. Och ingen av hantverkarna som skulle hjälpa mig kunde dyka upp på avtalad tid, fast det var väl i och för sig inte så oväntat…

Olycklig stjärnkonstellation, taskigt karma eller vanligt svenskt oflyt? –Inte vet jag, men jag ger inte upp. Jag knuffar och drar och vickar på hela situationen. Snart lossnar det nog.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar