fredag 23 december 2011

Julklappstips

Julen står för dörren och det gör snart även tomten.
Kärlek och värme och frid vare med er i alla ära, men visst är det kul med julklappar!

I vår familj finns det bara ett barn och hans julklappsfrossa är total. Vi vuxna har dock en väldigt individuell inställning till julklappar.

Jag och brorsan ritar teckningar och spelar in "blandband" som det hette i den analoga tidsåldern. Nu för tiden är det såklart CD-skivor som gäller. Förra året fick jag en skiva full med motorljud, andra gånger har det smugit sig in olika motorljud mellan låtarna på skivan. Teckningarna har självklart motor-anknytning och spänner från enklare skisser till riktigt genomarbetade konceptuella illustrationer.

Gamla leksaksbilar och begagnade bildelar är ett annat populärt tema i familjen. Tändningslås, overdrive-kontakt, kromlister, lyktglas och hastighetsmätare har alla hittat ner i säcken under åren. För att inte tala om originalbroschyrer och annan litteratur. Jag brukar lägga bud när jag ser lämpliga presenter på Tradera och ibland hittar man riktigt fina presenter för väl under hundralappen.
Verkstadshandböcker och filmer med motor-tema är säkerligen mer "normala" presenter, men icke desto mindre populära, medan verktyg är självklara julklappar.

Vad jag har skaffat i år kan jag inte avslöja än, men något motor-relaterat blir det i alla fall. –Redigerat. Se bild längre ner på sidan.

God Jul alla fredagsbilister!


En av de mer ambitiösa teckningarna…

Två sådana här fick jag av farsan: Flak-hörn till -57a Rancheron i show-krom.
–Då är ribban lagd för den renoveringen!
Årets julklapp blev inte en teckning utan ett foto av en rostig Strombergförgasare som "glorifierats" med en flejkad bakgrund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar