fredag 30 december 2011

Året 2011

Det är den där tiden på året då man ska se tillbaka på hur det gick, eller lista de tio. Inte budorden alltså utan: De tio bästa, största, snabbaste, snyggaste eller mest pinsamma av vad det nu vara månde. För egen del har jag lärt mig att det är bäst att blicka bakåt, för jag har ju som vanligt inte gjort något särskilt, eller…
Låt mig tänka efter lite.



Jag har åkt Chevrolet Firenza CanAm V8, sidlänges i Downtown Los Angeles. Det var något av en upplevelse. Puh!



Jag har sett den ursprungliga Charger Konceptbilen i levande livet.





Jag har sett en av mina absoluta drömbilar: Fiat 8V Supersonic. (Dessutom såg jag den som byggdes på ett Cobra 427 chassie, men det var i ärlighetens namn under 2010… Icke dess mindre fantastiska vagnar!)



Jag har gjort en målarbok åt Kustom-Kungen John D'Agostino.



Jag har sett ett race mellan två andra av mina drömbilar. Två stycken Chrysler 300 från -57!



Jag har baske mig åkt i Hirohata Mercuryn…
Hur fan hamnade jag där?

Jag har dessutom varit på massor av bilträffar, auktioner, utställningar, och racing. 
Jag har fått trumhinnorna misshandlade av ylande motorer och lungorna fulla av gummirök. Jag har frusit, svettats, blivit smutsig, blöt, hungrig, trött och bränd av solen. Allt för att titta på motorfordon. Snacka om lätt-road.
Däremot så har det nog faktiskt varit ett riktigt händelserikt år när jag tänker efter. Häng med på en bildkavalkad som inte är i någon speciell ordning.
Det är tur att jag har min kamera, annars skulle jag inte minnas hälften.


































Gott nytt år och må vi alla ha ett alldeles fantastiskt 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar