fredag 16 december 2011

Garagebesök

Förra helgen åkte jag snudd på 18 mil för att hämta en begagnad backspegel. 
Onödigt och slösaktigt med både tid och bensin? Kanske det, men ibland är det bättre att helt enkelt få saker gjorda istället för att vänta på enklaste och billigaste lösningen. Dessutom hade jag inte sett detta fantastiska garage om jag låtit bussgods sköta frakten.
Ägaren vill vara anonym och alla nummerplåtar har retuscherats.



En Vauxhall Wyvern stod i ett vägskäl. "Jag är nog på rätt väg"!


Gulp! En 31'a A-Ford coupé tittar fram ur ett skjul!


Inne i verkstaden: -67'a Fairlane och -58'a Edsel…


…och en -58'a Edsel cabb, och en –Vaf…!


-32'a Ford Roadster i underbart fyndskick! Jag trodde inte att detta fanns att finna 79 år senare. Det gjordes 12.597 stycken Roadsters 1932. 

Man vet aldrig vad man hittar när man åker för att hämta en gammal backspegel!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar