torsdag 24 februari 2011

Mer auktioner

Auktionsfirman Russo and Steele har sitt fält i stort sett "tvärs över vägen" från Barrett-Jackson. Här är det också tätt mellan muskelbilarna trots att Russo and Steeles tält blåste bort förra året och skadade bilar för åtskilliga miljoner. 

Inriktningen här är mer gamla amerikanska racerbilar och det var kul att se gamla Stockcar/Nascar och dragracing -bilar.

Jag kom i snack med en gentleman som stod vid en gul Plymouth Superbird. –Är det din bil? frågade jag. Nää, sa han, jag försöker bara att föreställa mig hur min kommer att bli när den blir färdigrenoverad i vår. 
Vissa barn har dyrare leksaker än andra. 

Blanksvart.

Vad är det med dekaler, siffror och plåtfälgar som gör att man blir helt andfådd?

Superbird? –Nix Dodge Daytona. Endast 503 st tillverkades. Att jämföras med 1.935 st Plymouth Superbird. (Andra siffror säger att 2.783 st Superbird tillverkades)

...och en vanlig Charger, men med Hemi.

En riktigt grovt tillyxad Daytona, vet inte om den var äkta.

Hemi Cuda som såg autentisk ut.

Jag brukar inte bli förtjust i svarta bilar med svart inredning, men denna är helt underbar. 
Pax-tjing!


Hemi Cuda cabb. 
Kul bil! 

Tio miljoner spänn. 
"Jasså, har du köpt en raggarbil".


Challenger Hemin var rena fyndet i jämförelse. 
Fyra och en halv miljon spänn, med den blev inte såld för det priset. 
Har bott i sverige på 80-talet. Såldes inte för 4,5 miljoner då heller…

Trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar