torsdag 10 februari 2011

Hemma igen!



Nu med bilder!


Fanken alltså, för några dagar sedan satt man i värmen med en kall pilsner i näven, nu är man hemma och skottar snö igen, och lagom tills man är klar så har det första som man skottade yrt igen. Nåväl. Här kommer det lite bilder. Håll tillgodo!


Märk väl att dessa är bilder från min allra första dag i Arizona.



Hallå där! Vad är farbror för slags föredöme för de unga. Ta på dig hjälmen!

På Studebaker-träff.
Studebaker Hawk med trimmad Cadillac 500 kubiktums motor.

Vid starten av ett "hobbybilsrally".
Mercury Custom. Tror att den har V10 motor från Chrysler/Dodge Viper!

Jag har en svaghet för AMX-er

Vid den lilla lokala träffen.
A-Ford Tudor med kompressormatad Chevrolet V8 på runt 750 hkr. 
Det borde vara tillräcklig kompensation för den bristfälliga aerodynamiken.

Dagens sista träff. Den andra lokala träffen, denna gång vid Indian Bend.
Palmer, bilar och ljumma vindar, och inte en enda snövall att pulsa i.

Flång ny (i alla fall i min värld) Camaro. Lackad mattsvart…

Ford Coupé ca 1950, med attityd. Helt rätt stuk och breda bakhjul. Under huven låg det en Chrysler "Early Hemi". –Pax Tjing!

Ca 1971 Ford Torino med cool original "Laser stripe" längs sidan.

En typ av motivlack… 

En ovanlig Rambler Metropolitan som har fått öppnade skärmar fram och…

…japp; v8

Ernie Adams är killen som bygger sina egna bilar i 3/4 skala. Mycket fina och detaljerade byggen ner i minsta detalj.
Han lät dessutom barn sitta i den och varva motorn! En modig man! 
(Jovisst: Detta är en fullt fungerande bil som han kör på allmän väg). 

En Norton med Wankelmotor dök upp. Den första som jag någonsin sett. Inte så konstigt kanske, den tillverkades enligt ägaren endast i 100 exemplar.


Puh så varmt, bäst att äta lite frukt. 

Fotnot. Min far och hans flickvän; "K-C" tillbringar vintrarna i Arizona, och det är dem som jag har besökt. 
Tack för att ni ansträngt er så för att göra min vistelse minnesvärd.
Utan kameran hade jag bara kommit ihåg en bråkdel!

5 kommentarer:

  1. Jag ser inga bilder på sidan? Mvh Christer S

    SvaraRadera
  2. Diggar motivlacken! snyggaste på länge faktiskt...

    SvaraRadera
  3. Dodge Charger Daytonan, med nascar stilen är inte äkta då den saknar den speciella bakrutan som låg längs med taket på Daytonan , denna har en vanlig Charger ruta.
    Är tok frälst på dom här muskelbilarna, skulle kunna betala mycket för att få se en i verkligheten, tyvärr bor Superbird ägarna i Sverige uppe i Norrland, och är ovilliga och resa söderut.

    SvaraRadera