fredag 17 juni 2016

Sidospår

Samtidigt, i ett annat garage står den trasiga printern som jag lovade min mor att köra till återvinningsstationen.


Hej lille vän ska vi leka doktor…


…doktor Mengele.


Man känner sig lite som när man var 8 år och tog isär sin första radio. Alla skruvar som syns skruvas ur.


Printern innehåller två motorer och det går bara två sladdar till varje. Det här verkar ju nästan lite för lätt!


Så där. Bara de mekaniska bitarna kvar. Axlar med rullar som snurrar. Precis vad mitt garage behöver just nu. Jag lödde ihop sladdarna från den ena elmotorn med sladdarna från transformatorn…


…sen stoppade jag några nävar blästersand och några skruvar i olika stadier av förfall, i en gammal färgburk som luktar melon.


Kolla! Det blev en trumlare!


Efter ett ha skramlat runt i burken i ett par dygn börjar småbitarna se skapliga ut. Tidsågången för själva bygget var blygsamma en och en halv timme.


3 kommentarer: