fredag 19 december 2014

Vinterdäck


Sedan senaste fredagsbilen har jag hunnit med en riktig "man cold" och inte mycket mer än det. Ni vet säkert hur illa det kan vara när en man blir förkyld. Trots detta har jag hämtat och monterat mina nya vinterdäck. Jodå; helt nya. Det känns väldigt vuxet när man köper splitter nya däck. Dessa kvalitetsdäck från Kumho har dessutom dubbar som sticker ut ur gummit, inte sådana där platta metall-pluppar som ligger djupt inbäddade i däcken, som jag är van vid att köra på. Dessutom har däcken ett mönsterdjup som inte skådats på denna sida om klippiga bergen. 
Nu måste jag behålla Golfen tills jag har slitit ut däcken. Nåja, det går ju fort om man lägger manken till.


Nya däck på nylackade fälgar känns trevligt även om det bara är vinterbilen det handlar om, och även om fälgarna är några av de fulaste som någonsin producerats


Rena och snygga fälgar, även på insidan, och däck med ett mönsterdjup som mäts i tiotals millimeter, inte i My som brukligt är med mina bilar.

1 kommentar:

  1. Grattis! Golfen har samma bultmönster som BMW'n, så nu kan du kasta framkrafsaren och köpa min bil istället. Den kostar ungefär lika mycket som blästring/lack/Kumho.

    SvaraRadera