lördag 27 december 2014

RX-8 Säljes


Snygg modell, snygg färg.
Högerstyrd RX-8 2003.
Snyggt silvergrå med svart läderklädsel. Silkeslen Renesis Wankelmotor som varvar hur mycket som helst och går som ett skott. Besiktigad men avställd eftersom jag inte har vinterdäck till den.
Liten nummerskylt fram som höjer utseendet avsevärt! Allt på bilen funkar utom AC:n som läcker. (Jag fick den fylld i England i Juli och den blåste kallt hela sommaren och hösten, nu är det dock inte samma kyla i den längre). Det finns några små märken från dörruppslag på höger sida, men inget som sticker i ögonen. Bilen är fin, den finaste bil som jag någonsin har ägt faktiskt, men det säger nog mer om mig än om bilen… Flera av mina arbetskamrater har dock frågat om den är helt ny, så den ser fräsch ut. Förvånansvärt rymlig inuti. En vuxen får plats i baksätet.
Inga startproblem. Startar snällt varm som kall. Drar 1,1 liter/mil vid långkörning 130 km/t. Jag körde denna genom England, Frankrike, Belgien, Tyskland, Danmark och upp till Dalarna i somras utan så mycket som en misständning.
Kort sagt, en RX8 som är tillräckligt fin för att putsa på, och tillräckligt billig för att köra året runt om man vill leka i snön.

- Stora motorn 231 hkr
- 6-växlad manuell
- 13050 mil.
- Diffad bakaxel
- Svart Läderklädsel
- ABS bromsar
- Antisladdsystem & antispinn. Urkopplingsbart.
- ACC/Klimatanläggning
- Airbag förare & passagerare
- BOSE Stereo med 6 CD-växlare & rattkontroller
- Elhissar
- Elspeglar
- Elektriskt justerbart förarsäte
- Fjärrstyrt c-lås
- Stolvärme
- LM-fälgar
- Multifunktionsratt
- Servostyrning
- Xenonstrålkastare
- Dimljus
- Yttertemperatursmätare

Säljes för 60.000.-
Bilen är som sagt avställd och garagerad och står på sommardäck. Är du seriös så kan vi säkert fixa någon slags provkörning ändå.

Inga byten såvida inte du har en jättefin Buell XB12s, en körbar P1800 eller Datsun 240Z, eller en skapligt fin 70-tals Camaro eller Firebird, men jag säljer p.g.a. att jag har mer leksaker än utrymme.

Och jodå, jag talar både svenska, danska och engelska. Räcker inte det så kan min sambo spanska och tyska, så vi ska säkert kunna förstå varandra.

En RX 8 som jag själv har importerat från England. (Läs hur det går till här: http://fredagsbilen.blogspot.se/2014/12/importera-bil-fran-england.html).
















Liten nummerskylt fram är snyggt
Litet stenskott lågt ner på rutan. Det finns ett till mindre stenskott också.


Om man tittar nära finner man både stenskott och bubblor i lacken, men den är ändå fin för att ha gått 13000 mil.


Partytrick. Alltid lika kul att "öppna hela sidan på bilen"


Varvräknaren dominerar. Snygga instrument.


CD växlare och klimatanläggning i stilig, blank panel






Vänster framhjul verkar ha kramats med en trottoarkant











Kvalitetstestad på Nürburgring.


Jag har inte den blekaste aning om varför Byt Bil tror att min Rx-8 är en Mini Cooper. 


1 kommentar: