fredag 20 juni 2014

Midsommar

Överallt som jag tittar ser jag "måsten". En jordhög som ska spridas ut. En virkestrave som ska täckas. Takplåtar som ska flyttas. Ett plåttak som ska målas. Flagnande färg runt fönster och på balkongräcket, men just nu struntar jag i det. Efter ett par veckor med övertidsarbete i princip varje dag så är det härligt att stå i trädgården med en kall öl i näven och sparka boll med elvaåringen.
Det blåser en lätt bris och solen som spelar genom lövverket bländar mig kort när jag ska fånga en passning. Det är svalt och jag värdesätter ögonblicket som vi delar på vår knöliga gräsmatta. Elvaåringen skjuter bättre passningar än vad jag gör. Föga förvånande --tänker jag. Bollsporter har aldrig varit min grej.
En snabb skogspromenad har jag dock hunnit med på väg hem från jobbet. Det skulle visst stå ett gammalt bilvrak i skogen…








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar