fredag 20 december 2013

Uppskyltat

Obekräftade rykten gör gällande att våra nuvarande nummerplåtar kommer att utgå. Efter årsskiftet kan man bara få nummerplåtar med EU-märket på, och det vill man ju inte ha på sin gammelbil. Däremot säger andra, lika obekräftade rykten, att motorcykelnummerplåtarna kommer att bli mindre under nästa år. Läge att investera i nya snygga skyltar till bilarna alltså, men lika bra att vänta med att skaffa "plåtar" till hojarna. 

En snabb sökning på Transportstyrelsens hemsida bekräftade inga rykten, men jag beställde ändå ett gäng skyltar till några av bilarna. En av mina bilar har inte ens haft sina nummerskyltar monterade, men då de var av typen "printad nummerskylt med gräslig typografi" så var valet lätt. Två nya plåtar à nitti spänn styck beställdes. Billigt tycker jag. 
Dagens nummerplåtar är gjorda av aluminium och har präglade bokstäver och siffror. De påminner faktiskt starkt om de nummerskyltar som användes under sjuttiotalet och passar därför utmärkt (nåja) på våra "gamm-bilar". Totalt beställde jag nya nummerskyltar för nästan tusen kronor. Hoppsan! Ändå beställde jag inte plåtar till alla behövande bilar.
I år ska i alla fall några av plåt-kompisarna få julklappar.

God Hjul på er alla fredagsbilister!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar