fredag 4 oktober 2013

Rat Fink Reunion 2013

Nu när dagarna börjar bli kortare och man ibland blir tvungen att skrapa rutor innan man kan åka till jobbet känns det bra att minnas en av alla de där varma och sköna dagarna som vi upplevde i somras. 

Egentligen så borde jag väl inte alls ha åkt till Rat Fink Reunion utanför Avesta i somras eftersom brorsan fyllde 40 år den dagen. Å andra sidan så var han också där så jag antar att jag är ursäktad.




Sen 40-tals Chevrolet coupé gör sig bra som custom.


En väldigt traditionell trettiotvåa Roadster med skärmar och sid-åtta ser snyggt ut


En annan tolkning av stilen


…med en Ford Y-block, tre förgasare och magnettändning. Mmm.


Utan skärmar ser modellen genast mer aggressiv ut


Trettiosjua coupé. Pax-tjing!


-50 Buick med snyggt plåtjobb


-57 Ford. Sänkt med Chrome reversed ger bilen med ens en custom-look


-60 DeSoto. En magnifik vagn!


Eu-moppe med en kaross som skulle göra Blixt Gordon grön av avund. Detta är det ballaste jag sett på hela sommaren!



För den som har underskott på A-Ford fanns bot att finna.


Chevrolet fastback är en snygg modell…


…denna hade en diesel-v8 med stor turbo som matade in i en dubbelskruvkompressor: Jag ger högsta betyg i kreativitet, inte för motorbygget, utan för att det är första gången jag ser ett vettigt användningsområde för en hockeyklubba.


Ball Ford F100 Custom.


Fuchsfälgar brukar man oftast finna på Porsche, men de passar alldeles utmärkt på en -66 Barracuda!


Motorcyklar fanns även på plats. Choppers är coolt!


Detta var fordonet som jag fick nöjet att bli skjutsad i. Det är då otroligt att man alltid ska lyckas med att INTE passa in…


…nåja, jag fick ju roadsterfrilla i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar