fredag 18 oktober 2013

Brux-fix

Ibland prioriterar man fel. Som i somras när förra ägaren hade hittat navkapslarna till min Golf vid en garagestädning. "Ville jag kanske ha dem"? –Jo tack sa jag. Bilen ser ju lite mer prydlig ut med navkapslar. Strax efter det fick jag en uppsättning "snobbringar" av en kompis. Efter en tvätt såg grejorna… precis likadana ut. Därför blev de liggande en lång stund innan jag kom mig för med att putsa upp dem. 
Eftersom både navkapslar och snobbringar är gjorda av plast så polerade jag med polermedlet "Pol" istället för "Autosol", och resultat blev riktigt bra. Däremot så tog det ju sin lilla stund. En stund som jag kunde ha använt till något mer intressant projekt. Därför kändes det lite onödigt. Men det är mycket roligare att se bilen med "kompletta hjul" än innan, så helt onödigt var det väl inte, och det är ju trots allt bruksbilen som jag ser oftast.

Trevlig helg!



2 kommentarer:

  1. Det må vara en liten mugglarhink, men den är snäll och hjälpsam.
    Det gillar vi.

    SvaraRadera
  2. Fina färger på löven. -Anders

    SvaraRadera