fredag 31 maj 2013

Omstart eller uppstart

Hur står det till? –sa kollegan. Vi stod vid kaffeautomaten. 
–Drygt, sa jag. Inget tycks gå lätt och smidigt. Allt bara strular. 
–Du behöver nog bara en omstart sa han. 
–Omstart? 
–Ja, du vet; en riktig dräng-fylla så att man ligger och tycker synd om sig själv hela nästa dag. Sen kan man börja om på nytt liksom. –Omstart!
–Jahaja. Tack för tipset. Jag ska överväga det, sa jag lite diplomatiskt medan kaffet rann ner i muggen.
Dricka sprit tills man mår dåligt… Det är väl ändå lite tokigt.
Då orkar man ju inte ligga i garaget och skrapa underedsmassa på hela nästa dag.

Lite senare på dagen snackade jag med brorsan: 
Hur är det? –sa han
–Drygt sa jag. Inget flyt och bara en massa småtrams hela tiden.
–Du behöver nog bara en uppstart.
–Uppstart?
–Ja, du vet; starta nå't gammalt som inte har varit igång på länge.




Nu känns det mycket bättre!

Trevlig helg.

1 kommentar:

  1. Ja tänk. Vips säger man rätt sak och blir, utan att man vet om det, citerad i de bästa former på internets finaste bakficka. / Brorsan

    SvaraRadera