fredag 14 december 2012

Roadtrip 2012:13

Om man går runt hela Laguna Seca på innerområdet så kommer man till slut till en stig som går längs med banan, ovanför en brant sluttning. Detta är längst bort från depån, vid sista kurvan innan korkskruven. 
Inte för att jag vill verka fördomsfull, men de flesta amerikaner tycks inte komma så långt bort från mat- och souvenirområdet… Jag och mina värkande knän belönades för vårt slit genom att få en härlig utkiksplats en bit högre än banan och jag blev kvar där en bra stund. Jag glömde faktiskt att både äta och dricka den dagen, men jag fick några bra bilder.


Skaplig utsikt som inte blir sämre av att en Rothmans-Porsche vrålar förbi.


Alfa Romeo TZ. Det var Zagato som formgav denna kaross om jag inte minns helt fel.


Alfa Romeo GTA 



Giulia Sprint GT




BMW 2002



Chevron B8 med BMW-motor


Chvron B8



En icke namngiven amerikansk stå-upp komiker/amatör-racerförare ondgjorde sig offentligt över denna bil som han ansåg vara för långsam på banan. "Volvo-bilar passar bättre att göra sina inköp med" proklamerade han. Jag utgår från att alla fredagsbilister kan se skillnad mellan en Volvo och en Morris!


Tuff Datsun 510…



…som framfördes av en känd amerikansk stå-upp komiker/amatör-racerförare.


Jag är fortfarande svag för dessa Datsun 240Z. –Snygg bil.


En tidig Porsche 911 är inte heller helt anskrämlig. Den har dessutom ett både trevligt och karaktäristiskt ljud.


Martini-lack på Porsche 911. Vem var det som sa att alkohol och bilkörning inte passar ihop?


Porsche 356


Austin-Healey håller undan för Porsche


Jensen-Healey med tävlingshistoria gjorde debut för första gången sedan 70-talet!


MGB



MGA




Mini Cooper S


Triumph Spitfire


Mitt på dagen bjöds vi på flyguppvisning med en gammal… ja, vad var det för någonting? Man visste inte vart man skulle titta; på banan, i depån eller i skyn. Svåra beslut.



Sextiofemma Corvette


Femtiosjua Corvette med slicks på Halibrandfälgar och original insprutning



Ginetta G4 är en förtvivlat liten bil


Lotus Elan är heller inte stor. Hur liten den egentligen är insåg jag för några år sedan när jag såg en parkerad bredvid en Fiat 600. Fiaten såg stor ut…


Lotus jagar en Datsun Roadster. Lotusen är en replika av tävlingsversionen 26R




Två Måsvinge-Mercor drar ifrån en Denzel


Två Jaguarer i närkamp



Iso Rivolta. Snygg Italiensk GT med amerikansk motor



Mycket trafik ut ur korkskruven. Alla har bråttom.



Abarth-Porsche. Ovanlig, snygg och tuff.


Skönt sliten Jaguar E-type stod på besöksparkeringen. Kul bruksbil!


En P1800 ES i busigt skick stod också på besöksparkeringen. En snygg modell, även om skicket var… användarvänligt.


Apropå snygg modell; en så'n där Mazda verkar ju vara en himla bra bil.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar