fredag 20 april 2012

Garagebesök

I somras hamnade jag i samspråk med ägaren till en trevlig Ford Vedette. Vi snackade ett tag och till slut ställde jag frågan: Hade han möjligen några förgasare som jag behöver? Jodå, blev svaret, "jag tror nog att det ligger ett par i en skrotlåda i uthuset" –Vi bytte telefonnummer och e-postadresser. 
Efter några veckor började jag ringa och maila. Jag fick tyvärr inga svar och till slut avfärdade jag kontakten.
I vintras ringde telefonen. "Tjenare, jag har hittat de där förgasarna som vi snackade om". 
Jag satte mig direkt i bilen och åkte de 6-7 milen och gjorde affär. Där i garaget stod denna trevliga motor. En 60-hästars sidventils v8 som numer ger betydligt mer än 60 hkr. Den kommer att hamna i en lätt customiserad Vedette! –Och jag som trodde att jag gjorde affär med en "original-farbror". Det är nyttigt att bli påmind om att man aldrig ska utgå ifrån att man vet vilken "typ" folk är.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar