fredag 24 februari 2012

Moon Bike Show

Här går man och försöker att uthärda en hel vinter och så, plötsligt blir det DAKs Långkalsongrally, Classic Winter Day och Moon Bike Show på en och samma dag…


Jag brukar ta med mig sonen och åka till Classic Winter day men i år ville han inte åka, så jag lät brorsan övertala mig att följa med till Avesta och kolla på Moon Bike Show. Utställningen hölls i "Hyttan" i Avesta. Lokalerna är fantastiska och har fungerat som ett Järnverk en gång i tiden och lördagen den 18.e februari var det återigen fullt av gamla järn i verket. 
De mörka lokalerna i kombination med spotlights gör att det är väldigt svårt att fotografera, men krom och lack får en nästan trolsk lyster där halvdunklet möter ljuskäglorna. Håll till godo med en bildkavalkad.



Finnar…


Mycket krom!


Harley sida i tufft stuk.


Stilstudie av HVA V-twin


Husqvarna chopper och Indian (?) Chopper 


LeBeefs snygga hoj


Superball Indian


Svalan stod det på skylten. Panther stod det på motorn. "Ja tack" säger jag.


Triumph med skönt flyt i linjerna


Velocette racer framför höga fönster: Är jag i kyrkan?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar