fredag 27 januari 2012

Jag vet något som inte ni vet…

Torsdag 26.e Januari. 
Sitter och skriver veckans inlägg när det plötsligt är någon som varvar upp och motorbromsar på vägen utanför huset. Bilen låter rapp och alldeles för högt, dessutom skjuter den läckra avgassmällar som en gammal förgasarmotor med glappande trottelspjäll. Min första reaktion blir såklart att en polare har köpt någon ny, ball leksak som ska visas upp och jag springer fram till fönstret; just i tid för att se en Porsche åka förbi. Framför den åker 4-5 stycken likadana. Svarta.


Eftersom hela familjen är förkylda och trötta så blir det hämtmat idag och sambon blir förvånad över 1: Att jag plötsligt blev väldigt hungrig och fick bråttom, och 2: att jag kör åt fel håll… 
Utanför ett av hotellen i byn håller man just på att täcka över ett halvt dussin Porschar när vi kommer fram, men ingen lägger märke till oss eftersom deras egen följebuss blockerar vägen. Jag står och tittar på dem i säkert 25 sekunder medan bussen hittar sin plats. 


Mobiltelefonen lät jag ligga i fickan eftersom jag inte vill stöta mig med hotellets kunder (jag har kompisar som jobbar där) och dessutom är ju Porsche en bil som det spioneras väldigt mycket på, så detta är väl inga nyheter antar jag. Dessutom var de inte väl kamouflerade och således ingen stor nyhet, men nu vet jag hur Porsche 911 turbo cabriolet kommer att se ut 2013. 


Det bestående intrycket är dock att Porsche faktiskt har offrat några dyrbara droppar bensin för att ge oss de där underbara avgassmällarna när man motorbromsar. 
Väl använda droppar i min värld!



Porsche 904.
Så låg att man kan snubbla över den och landa på andra sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar