torsdag 28 april 2011

Produktlansering på Elmia

Min nya målarbok hade premiär på Bilsport performance & custom motor show i Elmia i påskhelgen!  
Denna bok heter "John D'Agostino kustom kar koloringbook" och är gjord i samarbete med Mr D'Agostino. Boken innehåller några av hans mest kända kustoms och inlagan är tryckt på tjockt, ritvänligt papper. Omslaget är tryckt i fyrfärg med högblank klarlack ovanpå.

Jag är extra stolt över att boken inte bara är ritad i Sverige utan att den även är tryckt i Sverige. Boken kommer att säljas i USA.


Mr D'Agostino, hans senaste skapelse, min senaste skapelse, och jag.


Bakgrunsdfärgen är faktiskt en närbild av lacken på hans kustom "The Egyptian" som även pryder omslaget i tecknad version. 


Perfekt present till barn som ska ha en god uppfostran eller till kompisen "som har allt".


Jag kommer troligtvis att få några ex att sälja i Sverige. Dessa kommer att annonseras här på bloggen i så fall. 

BILDER FRÅN UTSTÄLLNINGEN





The Hirohata Mercury. Fantastisk. Även om jag nyligen sett den på GNRS så är det denna som jag kommer ihåg från utställningen i Jönköping.


Mercedes SSK är inte heller helt fel.


En Bond Bug är å andra sidan så fel att det blir rätt, på något sätt. –Jag vet var det står en som är till salu, sa svåger. Som tur var så var den redan såld. 2,500 tillverkade. Alla i orange färg.


Anders Krig från Leksand hade gjort "Knäcke-Hästen" av en gammal Ural. Kolla detaljerna: Knäckebröd i fälgarna, hästsadel, betsel, svans av fiberoptik osv. Montern kompletterades av en gärdesgård och –knäckebröd. Stämningen tycktes högre just runt denna monter än i övrigt.


Ramsné Cheva


Granada med dubbelturbo-V8. Aldrig har väl en Granada verkat så kul!



Trevlig inredning med klädd störtbåge och högblanka detaljer på sätena.


Någon hade klottrat en arg kissekatt på ett yrkesfordon.


Custom-moppar. Kul och kreativt.


En glittrig A-Ford pick-up i rött och vitt…


…presenterades på en matta av polkagrisar. Jag såg åtminstone en vuxen som åt av displayen!


Denna var nog med på utställningen förra året (eller var det förr-förra?). Nu med lack, inredning och blanka hjul. Vissa tycks få mer gjort i garaget än andra.



P1800 es. Ser bra ut i sober slivermetallic och med den gamla uppsvängda listen. Stora hjul behövs nog när det sitter en modern V8 under huven.



Jag såg en drös gamla Vallåkra-byggen. En liten del av mig tycker att det är roligt att dessa byggen finns kvar. –Men låt nu inte detta förstöra helgen för er.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Senaste Bond Bug som jag såg hade en turbo matad Suzuki Hayabusa motor i sig...

    SvaraRadera
  2. Great stuff Chrestian. Good to see it come to fruition !!

    SvaraRadera