torsdag 24 mars 2011

Mer Grand National Roadster Show

Jag har en massa bilder från Grand National Roadster Show som jag inte har visat er ännu, så här kommer det en drös till.


Trevlig helg!




Signaturen "…" Har redan sett denna bil reflekteras i sidan av en Mercury. 
Skarpsynt. På min ära! 
Tänk att en kofångare från -57 DeSoto passar så bra på en -57 Ford!

 -41 Buick coupé. Mums!

Clark Gables Cadillac tål att visas igen.

Arthur Bentas "Raven" 
Denna bil startade som en -39 Dodge! Tro det eller ej. Karossen är handbyggd och det tog Arthur 9 år att göra klar bilen.


Jack Calori's kärra.

Idel kändisar.
The Buddy Alcorn Mercury.

Larry Watson har ju tyvärr nyligen gått ur tiden, men hans bilar var på plats.

Tunnelseende…

The Orbitron. En av Ed "Big Daddy" Roth's skapelser. 
Teorin bakom att använda röd, grön och blå strålkastare fram är att de färgerna tillsammans skapar vitt ljus. (rgb–som på datorskärmen). Den teorin funkar antagligen bäst efter en flaska Tequila.
Denna bil återfanns för ett par år sedan utanför en porr-butik i Mexiko, där den användes som soptunna! Nu var den både tömd och renoverad.

The Tommy Lee Special. Byggd av Frank Kurtis 1936-1937. 
(Nej inte den Tommy Lee)

Doug Beattie -40 Ford coupé.

Doug Rice -39 Ford coupé. Customiserad 1952-53. 1953 kördes denna bil 126,58 mph (204 km/t) i Bonnevilles saltöken. Väldigt fort för en bil från 1939, som fortfarande hade en sidventils V8.

Glenn Johnsson -37 Ford.

Pat Bragg -49 Ford coupé

Denna var till salu, och jag köpte den inte. Älskling, hörde du? Jag köpte den inte!

Junior Conway Ford -49. Detta var dock en klon.

Så där! Två fredagsbilar från GNRS 2011, och vi har fortfarande inte varit utanför byggnad 9... Där fanns riktigt mycket att titta på.

Veckans fråga. Vilken (ganska) känd custom kommer denna detalj från?
Kom igen nu! Lämna förslagen som kommentar nedan.

3 kommentarer:

  1. Mmm. Jag har svårt att förlika mig med tanken att du faktiskt sett Watsons galna chevalack i verkligheten. Den sektionerade shoeboxen som var till salu tycker jag du skulle ha tagit hem till mig. Den & jag hade blivit bästa vänner!

    Doug Rice -39:an ger mig oregelbundna hjärtslag.
    Jag tror jag... uhh...gll...
    ...

    SvaraRadera
  2. Via mail har det kommit ett rätt svar på frågan.
    Kom igen nu! Visa att ni kan!

    SvaraRadera
  3. jag kan inte!
    Berätta nu!!

    SvaraRadera