fredag 5 juni 2015

Hoppsan

Foreign visitors: There may or may not be a translation button to the right, depending on which device you are using.


Att köpa bildelar i andra delar av världen är bökigt. Eller; själva köpandet är ofta enkelt via internet. Det är när grejorna ska hem som det blir både bökigt och dyrt.

Förra sommaren åkte jag till England där jag köpte en bil så att jag kunde frakta hem en växellåda som jag råkat köpa på Facebook.
I veckan som gick hittade jag en likadan växellåda i ett uthus.
Växellådan tillhör… Mig.
Jag visste väl att jag hade skaffat en så'n en gång i tiden…

Jag hittade lådan när jag städade i ett uthus som jag håller på att tömma i Insjön.
Det blir skönt att samla ihop sina prylar och att ha dem hemma. Det blir liksom lite enklare att få överblick över vad man har. När jag är klar i Insjön ska jag bara hämta ett släpvagnslass A-Fordsgrejor i Falun, en motor i Krylbo och två dörrar neråt Mjölby någonstans. Se'n var det förstås den där detaljen med att jag råkade köpa några riktigt tunga, skitiga och otympliga delar i förra veckan. –I Kanada.
Hoppsan!
Som bäddat för ett riktigt ekonomiskt ohållbart, och jättespännande äventyr alltså.

Trevlig helg.




Fynd. En servostyrning som jag köpte till en bil som jag sedan sålde. Styrservot har varit försvunnet i 20 år, men återfanns i uthuset. Bilen som servot var avsett för är sedan länge avförd ur registret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar