fredag 12 juni 2015

En gammal historia

Foreign visitors: There may or may not be a translation button to the right, depending on which device you are using.


Idag har jag varit hos tandläkaren. Hon är en sprudlande Venesuelansk skönhet som pussas på kinden före och efter. Just den delen av besöket är inte helt obehaglig. 
Mellan pussarna fick jag tänderna blästrade. Mina bissingar har nämligen lidit av en överdos av livets goda och bar spår därav. Medan kompressorn gick för högtryck och Venesuelanen blästrade så att det stod ett moln av Bikarbonatdamm ur truten på mig kom jag att tänka på en motorcykel som jag köpte en gång för länge sedan.

Priset var rätt och skicket var ännu bättre, så det blev affär utan att jag ens försökte pruta. Förgasarna fångade min blick. Jag hade aldrig sett så rena 'gasare på ett begagnat fordon och fick lov att fråga hur han fått dem så rena. 
"Jag har saltblästrat dem" sa han. 
–Jaha, sa jag, "saltblästring har jag aldrig hört talas om". 
–Det är nog för att du inte är tandläkare, sa säljaren med ett okynnigt leende.  –Mina patienter skulle bara veta vad utrustningen används till efter stängningsdags.

Man kan ju bara undra hur många motordelar som har halkat med ner i kanyltvätten på sjukhus runt om i landet. Ultraljudstvätt är ju bra, Men desinficering måste ju vara snäppet bättre.

Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar