fredag 25 juli 2014

Falucruisingen 2014

Vädret var fantastiskt och folk verkade ha gått man ur huse för att titta på bilar i Falun. Hela sta'n var proppfull av såväl bilar som åskådare. Som vanligt träffade jag en massa folk som jag inte har sett på länge och jag hade en himla trevlig kväll. Håll till godo med några bilder.



Stukad A-Ford


Bedford Van







Två röda



Lite senare började denna Camaro brinna precis framför mig. "Pftt" sa det, som om en trycksatt slang hoppade av, sen stod det flammor ut från motorrummet. Passagerarna hoppade snabbt ur, och nå't pucko på trottoaren ropade "Den kommer att explodera" vilket nästan skapade panik. Ägaren hoppade ur med en brandsläckare och försökte öppna huven samtidigt som bilen började rulla bakåt. Eftersom jag redan stod nära hoppade jag fram och stack in foten bakom bakhjulet samtidigt som jag ropade åt honom att fortsätta släcka. Nu i efterhand kan man ju diskutera den bristande logiken i att kila fast kroppsdelar under brinnande bilar, men just då verkade det som en bra idé… 
Bilen blev i alla fall snabbt släckt och kunde rullas bort från vägen.


Mycket folk och många burnouter av episkt format.


Waaahhh! En gjutjärnsbörnis.


Ooo-ptf-Ooo-ptf-Ooo-ptf. Merca med stressfläkt eldade friskt.
En kompis köpte en så'n här en gång och jag kallade den för "farbror-bil". Det verkar vara dags att ta tillbaka den kommentaren…


Fyrhjuling med kaross. Bra idé!


Mopedist som var vass på att åka på slangen


En gammal favorit dök upp i ny skepnad. Nu som lowrider.


Cheva Pickup med luftfjädring



Swordssons "Solid Gold"



Nää, jag fattar inte…




Börnisar är kul, och ju längre kvällen led ju tätare blev det mellan burnouterna, och inte för att jag är den som ska predika om säkerhet, uppenbarligen, men deltagare burnade mitt ibland åskådare, och åskådarna å sin sida stod långt ut i vägen och gick till och med, helt omdömeslöst, framför burnande bilar. Finns det inget konsekvenstänkande alls? Jag själv hade varken lust att få en kardanaxel över knäna eller en koppling i nyllet, så jag drog mig hemåt, trött och lycklig.


Trevlig helg allihopa, och var rädda om varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar