fredag 1 mars 2013

Vinterns små glädjeämnen

Jag hade sedan länge rätat upp bilen och nu rullade jag i stort sett bara över krönet. Hastigheten var på den lagliga sidan, med god marginal till och med. Tanten som dök upp bakom krönet drog demonstrativt i kopplet och släpade hundstackaren närmare diket samtidigt som hon blängde ilsket på mig.
Sonen, som då var åtta år‚ tittade på mig och frågade "Är det bara du och jag som tycker att det är kul att sladda pappa"?

Det kan man fråga sig. 
Vid vilken ålder blir det farligt att sladda? 
Ge vilket gossebarn som helst ett fordon; en cykel till exempel, och han kommer att säga: Nu ska du få se en riktig sladd pappa! Bakdäcken kommer att nötas som om de satt på en Hemi Challenger på cruising medan framdäcket kommer att hålla cykelns hela livstid.
–Men plötsligt inser man tydligen att det är jättefarligt att sladda. Är det det här som vuxenlivet handlar om? 
I så fall har jag fortfarande en del barndom att ta mig igenom.

Trevlig helg, och passa på att dra upp en snygg snö-plym innan våren kommer!



Funkar även på grus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar