fredag 1 maj 2015

Vår. Eller?

–Foreign visitors: There's a translation button to the right.

Ännu en vecka har passerat utan att jag riktigt hann med att registrera vad som hände. 
Plötsligt var det vår och det verkade som en bra idé att försöka väcka A-Forden ur sin vinterdvala. Det brukar vara något av ett företag att stålborsta tändstift, fila på brytare och spraya startgas, så jag såg till att ha en hel eftermiddag tillgänglig innan jag provade att låta startmotorn hjälpa till att dra bilen över tröskeln, så att jag kunde jobba med den i solen, men istället hoppade den igång, som om jag hade parkerat den igår och inte sex månader tidigare. Otippat.

Det är helt fantastiskt så tillfredsställande det är med en uppstart då och då. Som att möta en gammal vän på något vis. Eller kanske är det helt enkelt fashinationen i att väcka ett mekaniskt ting till liv. 


1 kommentar: