fredag 29 maj 2015

Elmia 2015. MC

Foreign visitors: There's a translation button to the right. (Doesn't work with all phones though)

En stor del av behållningen från Elmia, för min del, är hojarna. På något vis tycker jag att hoj-folket ofta verkar tänka längre utanför gränserna än vad bilfolket gör. Det är kul med kreativitet.


Vet inte vad denna stil kallas, men framhjulen verkar växa på påklädda Harleys.


Skön bobber med vita detaljer. Allt behöver inte vara kromat eller glittrigt.


I andra änden av spektrat hittar vi denna stil.


Läckra former.


En riktig hederlig långgaffel. Det spanska namnet på tanken fick dock en lingvist i publiken att gå i taket. Ordet var visst inte brutet på korrekt sätt.


Många balla detaljer på denna…


…man kan föreställa sig att den blev dyrare än vad ägaren tänkt sig.


Mer ball lack.


Kör med huvudet!


Fett.



Kreativitet.


Nå'n slags BMW tror jag, med koppardetaljer.


Cyklar med påhängsmotor verkar vara en trend som håller i sig.



Även trampcyklar har fått en egen avdelning.


Här frodas kreativiteten.


Mustang… Cabb?


Racercykel med röda däck och Cyclemaster påhängsmotor. Kul.


Tja…Varför inte?


Elcykel som ser lite roligare ut än de som säljs i handeln.


BSA racer.


Röd Honda CB 900. Ballt stuk.


Blå Honda CB 900. Ballare stuk.


Honda CBX 750F stod det på skylten, men inte var väl de sååå tuffa?


Ducati. Caféstuket är verkligt hett fortfarande.


Flämt! En Hesketh. Jag har nog aldrig mött en så'n i levande livet förr.



Brett och fett, med Rover V8, men det var de dubbla framhjulen som jag fastnade för.


Naken och genomdesignad sak. Ser mer ut som en skulptur än en motorcykel, men vilken skulptur sen!


Trike med jaktplanstema kallades fyndigt för "Strike".


En så'n här har jag haft. Om jag hade förstått hur ball den kunde bli så hade jag nog behållit den.


Suzuki GT 750 "vattenbuffel" i superskick. Vattenkyld tvåtaktare.


Suzuki GS 1000


En enstånka av något slag, som modifierats långt från sitt ursprung. Hade detta varit en Suzuki Savage månne? 


Supersnyggt Triumphbygge.


En till Triumph. Sitter strålkastaren på hojen eller på bilen?


Yamaha TR1 XV 1000, med motorn som en bärande del av konstruktionen. Den gör sig bra som caféracer.


Denna var gjord i en blandad stil som hamnade någonstans mellan caréracer, dragbike och streetfighter.


Ljussättningen var ball. Nu blev jag ju sporrad att gå ut och säsongsstarta Hondan. Trevlig helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar