onsdag 18 maj 2011

Volvo 740/745 Turbo/tic


SÅLD!

Detta är ett komplement till en annons som ligger på Blocket.se


Bilen hade varit på verkstad inför besiktning. På väg hem började den ryka väldigt mycket, mitt framför polisen som stoppade mig. Nu vill jag ha en annan bil.

Volvo 745 med trasig turbo säljes eller bytes mot något som gör mig glad.

35.746 mil.
Sommar och vinterhjul. Inge vidare däck.
Inredning i halvskinn.
Spricka i nederkant av framrutan.
Vuxenägd inte sönderkörd eller sönderskruvad.
Rost i framskärmarna och höger framdörr. En gammal lagning på vänster bakskärm behöver ses över. Frisk under! Oljesprutad.
5-växlad.
Centrallås.
Elhissar.
Elspeglar.
Lastgaller.
Drag.
Extraljus.
Motorvärmare och grenuttag.
Aluminiumfälgar till sommarhjulen.
Drog ingen olja innan turbon gick hädan.

Ny olja, oljefilter, bränslefilter, styrleder och fyrhjulsinställning. Går stadigt och fint på vägen.

Behöver: Turbo, två däck och en motortvätt. Sen borde den gå igenom besiktningen igen.
Tror att det sitter diffad bakaxel på den. Kul att köra, speciellt på vintern. Laga & kör eller trimma & sladda.
Ge mig ett bud, var inte blyg; eller ge förslag på roliga byten, t ex Hundkoja, Morris Minor, Volvo PV, MC, Moped, Släpvagn, GoKart eller?


"Lortig på bilden" –Men det blir inte mycket bättre hur mycket man än tvättar den…




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar