torsdag 26 maj 2011

Tjänsteförrättning

Förra fredagen skickades jag till Mantorp. 
Ejendals, företaget som jag arbetar för, har nämligen sponsrat alla STCC-team med skyddshandskar och skyddsskor i år. Självklart så måste det hela fotodokumenteras och det föll på min lott att utföra arbetet. 


Fördelen med att representera en sponsor är att man får käka i VIP-tältet.
Fördelen med att vara legitim fotograf är att man har tillträde till stor del av banan och man får röra sig relativt fritt på området. Tyvärr så är det också så att de bästa bilderna får man om man står på de farligaste platserna runt banan, och dessa är logiskt nog förbjudet område. –Tur är väl det.
Det var hur som helst en intressant upplevelse att se loppen från innerfältet, även om jag bara tittade genom linsen. Sämre jobb kan man ha.



Däckbytardagar i Mantorp


Superbike-klassen går nå't så vansinnigt fort.
–Jag förstår inte att ni törs, sa jag till en av förarna.
–Inte jag heller, sa han.


Isracing?


Fanken! Jag skulle inte ha fyllt framhjulet med helium.


En mattsvart bil med många dekaler. Det måste vara en Rättviks-raggare?


Porscheträff i depån


Följ mig, jag tror att det är hitåt.


Celebert besök på bloggen.


Så här fort gick det!


Knuffas inte, så kommer alla fram till slut.



Formidabla lättvikts-pjuck från Ejendals


…och när det slog om till grönt…


Ha en trevlig helg och bränn lite gummi vet'ja.

Som en liten parentes kan nämnas att Fredagsbilen har passerat 2.500 sidvyer sedan starten i Juli 2010! Tack ska ni ha alla som kommer på virtuellt besök ibland! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar