fredag 18 april 2014

DAK-marknad 2014

Av någon mysko anledning brukar jag alltid vara upptagen det datum då DAK-marknaden i Falun går av stapeln. Så även i år. "Vi får besök på lördag" utropade min sambo stående med telefonluren i ena näven. "Va' kul" sa jag samtidigt som jag registrerade lite tyst för mig själv att "då missar jag DAK-marknaden. Återigen". Nåväl, tidigt på lördagen fick vi ett sms från vårt besök, som sa att de inte skulle dyka upp förrän i tre-tiden. Jag tvekade inte en sekund utan satte mig i bilen och susade iväg till Falun under förevändningen  att "där skulle jag säkert hitta ett tanklock till A-Forden" (som trillade av i slutet på förr-förra säsongen – jag har kört med silvertape över tankpåfyllningen sedan dess. Inte snyggt, men tätt).

Som brukligt är dessa marknader mer en social grej än själva letandet och fyndandet. Trots det kom jag hem med en massa bra-att-ha-grejor och dessutom 4 kompletta hjul till A-Forden. Kan vara bra att ha några att byta med eftersom slitbanan lossnade från ett däck under en alldeles särdeles yster start förra året…



Tuff Buick -56 har lagt sig att vila på parkeringen


En P-1800 är aldrig fel. Inte en sextiosjua Ranchero heller.


VW ovalruta i snygg färg. 



Sandelco Speed Shop
 visade upp en cykel med påhängsmotor av det mindre gubbiga slaget. Jäklar va' tuff! Mer info finns här:


Glad Påsk på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar