torsdag 20 juni 2013

Missommar…


Fredagsbilen är ute och klipper gräs och luktar på blommor. 
Tog sen A-Forden till majstångsresningen. Folk ler och vinkar, vilket får mig at le, vilket får dem att le mer vilket… Ja; ni fattar. Man blir glad. På vägen hem fick jag en "high five" medan jag körde. Det är första gången. Jag mötte en gammal Ferguson med lövad vagn full av folk. En man, som troligtvis intagit "glädje och mod på flaska" tycktes ha tagit sikte på A-Forden och han hängde ut över kanten av vagnen med handen utsträckt som för att ge en high five. Jag som redan hade armen vilande på fönsterbrädan, stack ut näven och, "klatch", prickade hans hand vilket fick hela vagnen att bryta ut i jubel. En fanfar med mitt motor-horn fulländade vår gemensamma midsomriga glädjeyttring.
Små men viktiga glädjeämnen.
Trevlig midsommar allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar