fredag 19 augusti 2011

Utställningsbilar

Det vet man ju; utställningsbilar går ju inte att köra med. Snygga kanske, men mer skulpturer än bilar. 
Kromat ditt och datt, men fungerar de? –Varför åker de annars bara trailer mellan utställningarna?
Varför heter det förresten ut-ställningar när det hela föregår inomhus. Fnys.


I vintras, när jag var i Arizona, så såg jag en cool -50 Mercury custom på en av träffarna som jag besökte den allra första dagen av min vistelse där. (Se inlägget "hemma igen" från februari 2011). Nästan tre veckor senare stötte jag på samma bil igen, i Kalifornien på Grand National Roadster Show. Helt klart en utställningsbil –som jag hade sett på en träff i Arizona tidigare. 
En utställningsbil som används alltså. –Kul!


Personligen skulle jag inte våga använda en bil i så fint skick…





Saabkomplex?


 På utställning i Kalifornien
"Jaha, då har man varit här så länge att man börjar känna igen bilarna. -Dags att åka hem"



V-10 motor. Jag gissade först på Dodge/Chrysler Viper, men nu känner jag mig osäker. Är det någon som vet?

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar