fredag 1 april 2016

AA-Ford EPA

Förra året fick jag en gammal EPA. "Den står i skogen bakom verkstaden som jag hade förut" sa ägaren. "Verkstaden ska säljas så tomten måste städas". Tyvärr hade jag aldrig varit vid den verkstaden så jag hittade inte dit, och sen kom vintern. Ni vet, sådär helt oväntat mitt i November… 
På våren träffade jag ägaren igen, men vid det laget var resterna av EPAn tyvärr körda till metallåtervinning. Det var i och för sig inte mer än en ram-snutt och en rostig torped som återstod av den, men jag lider ändå när gammalt järn "återvinns". Jag hann i alla fall krafsa ner lite idéer om hur en AA-Epa kan se ut. Den har: Droppad framaxel och en skaplig kick-up på bakramen. Karossen är sänkt över ramen och framskärmarna är liksom roterade bakåt och omgjorda i bakkant. Kortat flak såklart, och choppat tak. Dubbelmontage bak, eller dubbelt dubbelmontage. Hur fränt som helst för en 16-åring i vilken ålder som helst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar