fredag 16 oktober 2015

Speedway GP

Vissa dagar på jobbet är bättre än andra. Som när min arbetsgivare, Ejendals, låter sitt varumärke Tegera sponsra den svenska deltävlingen i Speedway Grand Prix och skickar mig till Friends arena för att dokumentera spektaklet. Man blir inte bara glad över att få "åka till jobbet" sådana dagar, man blir också lite stolt över att representera ett sån't företag.



Lugnet före stormen, men luften är full av spänning



Vårt blickfång i entrén. BMW GT4.



Denna var extra kul för mig att se eftersom jag har designat strajpningen till den.





Den största behållningen för mig var att jag fick närvara i depån under uppstarten. Nerverna, uppvärmningsövningarna, språngmarcherna till toaletterna med "racingmage". Alltihop fick jag se på nära håll, men det bästa av allt var att bara stå där med ett fånigt flin i hela ansiktet medan 25 metanol-stånkor varmkörde. Hela byggnaden vibrerade.



Jag måste nog ha en så'n här. Metanol-stånkor är grejen asså!







Flagg-flickor adderar glamour till vilken sport som helst!



Vissa är jättefokuserade när de är "på jobbet". 



Starten går. Fyra framhjul i luften. Lägg märke till reklamen i bakgrunden.



Trångt i första kurvan.


Lägg märke till reklamen framtill på motorcyklarna.



Hur brett kör de i Speedway frågar du? Tillräckligt.



De kör till och med brett, i bredd.




Man måste nog vara lite… annorlunda om man kör motorcykel på det här viset. Jösses så fränt!



Mycket folk som tittar på.


En så'n där otäck biker.


Vinnaren fick vackert sällskap, en pokal och en överdos adrenalin. Grattis Mr Woffinden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar