fredag 30 oktober 2015

En handlingskraftig kvinna

Foreign visitors: There may or may not be a translation button to the right, depending on which device you are using.


"Det är någonting som låter" sa min fru.
"Jag hör inget" sa jag.
"Jo, det är som ett brusande, kan det komma från stereon"?

Hon pillade kvickt ut stereon ur instrumentbrädan och drog resolut ur kablarna.
Hon är handlingskraftig, min kvinna.

Vi hann ända hem till vår gata innan jag också hörde ljudet. Ett bakhjulslager som sjöng. 
På sista versen. 
Det är skönt när man får ynnesten att byta lager i sitt eget garage istället för bland knotten längs någon skogsväg.



Det krävs specialverktyg för att plocka loss en bilstereo, fast inte om man har växt upp i Tensta, tydligen… "Är det något om din uppväxt som du inte har berättat för mig älskling"?


Hjullagret var inte så snyggt. Lägg märke till att rullen närmast i bild har avrundade kanter. Det fanns även en rulle som hade blivit rund som en kula, men den ville inte vara med på bild.


Medan jag ändå höll på så lyxade jag till det med nya skivor och belägg fram. De tre andra beläggen var mycket finare, och att byta ut dem fick mig nästan att känna mig slösaktig, men attans vilka bra bromsar jag fick på bilen!


1 kommentar:

  1. Om hon ryckte ur bakhjulslagret genom stereohålet i instrumentbrädan så är jag mycket imponerad.

    SvaraRadera