fredag 9 oktober 2015

Orsa Sportbilsfestival 2015

Foreign visitors: There may or may not be a translation button to the right, depending on which device you are using.


Förra veckan skrev jag om Big Lake Run. Samma dag som BLR drabbade trakten, så hölls Orsa Sportbilsfestival och jag och polaren kunde inte bestämma oss för vilket vi helst ville se, så vi åkte på båda. Sportbilsfestivalen var kul, och arrangörerna hade verkligen tur med vädret denna första gång som träffen hölls. Väl inne på området kunde man beskåda vad som verkade som alla Mazda Miata som någonsin tillverkats samt en del andra bilar. Vissa roligare än andra. 



Gissa åt vilket håll vi gick först


En rally-Audi Sport Quattro. En äkta, från tiden då rally var som allra mest galet.


Ett rally-järn till, men denna är en replica. En Lancia som jag tror heter 037. I bakgrunden skymtar vad som ser ut som en Porsche 924 Carrera.


P1800 är svårslagen i fråga om skönhet. Speciellt den tidiga modellen. Utbudet av fordon på träffen var befriande skiftande.


Lamborghini har biffiga bromsok som är formade efter fälgen. Snyggt. Här också med bromsskivor som inte rostar av saltslasket…


En replica av en gammal Ferrari F1-bil stod utställd till beskådan. Läckert.


Detalj av en ny bil. Snygg form och ljuset hjälper till. Vilken bil? –BMWs el-hybrid -sportbil; i8.


Corvette -68 eller -69 med Ls-motor och manuell låda. Röd inredning till silverfärgad kaross är ju kanonsnyggt på nästan vilken bil som helst.



En De Tomaso Pantera kan få bo i mitt garage när som helst. Jag hittar en plats. Inga problem.


Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar