fredag 21 november 2014

Jag är en kass mekaniker

Jo, faktiskt. Jag är ingen vidare mekaniker. 
Det är inte så att jag inte klarar av att sätta ihop prylarna, för det gör jag, så småningom, men det är just detta "så småningom" som är mitt problem. Jag tycks helt enkelt inte kunna "smacka ihop" något så att det funkar. Nejdå, det ska göras rent och fint på alla sätt innan jag kan komma mig för att sätta ihop grejorna igen, och det är ju detta evinnerliga tvättande och putsande som tar tid. Därför har Mazdan stått i garaget i tre veckor medan jag har gjort om strålkastarna för högertrafik (rapport kommer om hur man gör). Något som man lätt borde hade hunnit på en helg…
Nu sitter den i alla fall ihop och jag tvättade och monterade framhjulen igår. I dag ska den registreringsbesiktigas och jag har tagit ledigt från jobbet under förmiddagen.


Mazda RX-8 är en av de bilar där nummerplåten verkligen skämmer utseendet, och medan fronten var avplockad passade jag på att skruva bort nummerplåtshållaren, något som jag tveklöst kommer att ångra då jag ska montera nya svenska skyltar på den…
Detta är en av mycket få moderna bilar som jag tycker är snygg.



Framhjulen tvättades ute på gården, i en plusgrad, i skenet från en sladdlampa. Det blev ganska bra, men det var kanske överkurs att polera alla hjulmuttrarna. Ni förstår nog varför allting tar orimligt lång tid för mig. (Detta är den sämsta fälgen som är kantstött).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar