fredag 23 maj 2014

Tid. Hur får man det?

Jag flexade ut tidigt från jobbet för att byta olja, oljefilter och stift på Hondan. När jag kom hem såg jag att gräsmattan behövde slås, så det blev gräsklippningspremiär istället för garage-pyssel. 
Den förbålda gräsmattan tog tre timmar att slå! 
–Och om en vecka är det dags igen. 
Hur i hela fridens namn ska man få tid till att göra det som man vill göra? Jag överväger seriöst att köpa en robotgräsklippare, men en sådan lär väl troligtvis störta ner i ett av alla våra bottenlösa sorkhål, för att aldrig mer återfinnas. Å andra sidan frigör jag tre timmar i veckan till att fylla igen hål i gräsmattan om jag investerar i en automatisk gräsklippare. En sak är säker; en gång i veckan kommer en robotgräsklippare att verka värd varenda spänn.

Jag har i alla fall hunnit byta insugsgummin på hojen, och det känns bra. Nu är det bara olja, filter, tändstift och däck kvar. –Ganska enkla saker alltså, om bara inte gräset växte så snabbt…


En förgasare per cylinder verkar fullt rimligt.


Mojsigt med nya originaldelar, men det är två olika artikelnummer på gummina, (heter det verkligen gummina?) undrar vilka som ska sitta var? –Enkelt. Varje gummi är märkt med en siffra från 1-4. Vänd gummit med siffran för respektive cylinder uppåt så sitter de korrekt. De är rätt fiffiga de där japanerna.


Motorcyklar ser alldeles hopplösa ut om man tar av tank, sadel, kåpor och förgasare.


Brumelibrum. Nu sitter den ihop och går igen.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar