fredag 16 maj 2014

Premiär

I tisdags var det premiär för Åkdon & Termos i Leksand och jäklar va' roligt det är när säsongen sätter igång igen. Man förstår nog inte hur svältfödd man egentligen är på både bilevenemang och lite varmt väder efter en lång vinter. Som vanligt är "Termos-träffen" mer ett socialt event än en mototräff, och jag hann inte se alla de drygt 200 fordon som dök upp. Däremot hann jag nog snacka med ungefär 200 personer som jag inte har sett sedan förra säsongen. Jättekul helt enkelt.



Socialt så det förslår. Det är många projekt som ska redovisas i början av säsongen.


Marco var där med sin Land Cruiser. En bil som han har plockat ner i molekyler och satt ihop igen. Två gånger… Lackad såväl under som över, och fullsmetad med extrautrustning.


Duett Woodie PickUp


Snygg träslöjd


En MAF 1908 var något helt nytt för mig även om den är 106 år gammal…




Chrysler 300 Hurst 1970 gjorde min kväll. 1900 kg gigantisk direktörs-cruiser med 375 hästars 440. Dekaltrimmad av Hurst. Huv och skuff (med integrerad spoiler) av glasfiberarmerad plast. Gjorde 0-100 på 7,1 sek och kvartsmilen på 15,9. 501 stycken byggdes.


En underbar kombination av två legendariska varumärken


Ett till



Chrysler 300 i motljus. En lätt religiös upplevelse.



Sportiga huvlås på en bil som är så stor att den borde ha ett eget postnummer.


Dodge Dart -65. Koncernbroder till Chrysler 300, men i behändigare format.


En amerikansk Saturn Sky, som såldes som Opel GT i europa.


En "riktig" Opel GT.


En till. Snygg bil.



1 kommentar: