fredag 27 september 2013

Erik har en ball isbil

Eriks isbil är en BMW 750. Med V12'a, diffad bakaxel, automatlåda, skinnklädsel och… rallydubbat. 

–Det hade Greve von Silfverslips knappast räknat med när han pungade ut med 850 lök för den 1989.


För övrigt har jag fortsatt att jobba med mina fönster. Eftersom linoljefärg härdar vid kontakt med luft så är det lite trixigt. En fläkt som drog runt luften i mitt tillfälliga målarrum inne i huset hjälpte inte alls. Fuktig väderlek (eller bara hög luftfuktighet) har också negativ inverkan på linoljefärgens torktid, så när vädret klarnade upp ställde jag helt sonika ut fönstren under min förträffliga nya carport. Där torkade färgen på tre dygn och nästa lager kunde läggas på. 
Efter ett lager grundfärg och fyra lager färg kände jag mig nöjd och ville bara låta färgen torka ordentligt innan jag började handskas med dem. Då upptäckte skatorna fönstren och var där och käkade av mitt fönsterkitt. Det var bara att lappa hålen i kittet, måla en gång till och låta fönstren torka i vedboden istället. Därför har jag precis fått tillbaka fönstren på sina platser. Skönt med rutor i gluggarna. Det började bli kallt i kåken…


Det är lättare att putsa fönstren när de står på köksgolvet.
Morgonkallt


Jag har köpt några nya verktyg som jag ska provköra i garaget i helgen. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar