fredag 31 augusti 2012

Tiger på Jaguar-träff…

Läge, läge, läge! –Det är det som gör att vissa hus blir dyrare än andra.
När vi köpte vårt hus var det ingen som påpekade att närheten till vägen var en fördel, men i den ljuva sommartid är det verkligen en välsignelse. På vissa sätt…
–Som när Jaguar-klubben har träff här i byn och man springer ut med kameran trots att man egentligen har influensa och feber. 

Om det nu står en E-type och en Sunbeam Tiger utanför sovrumsfönstret så är man ju tvungen att kolla lite närmare på dem. Tigern fångade mitt intresse. Ett alternativ till AC-Cobra, byggd i samma anda, men inte lika vansinnigt dyr. Idag är den dock långt ifrån billig.
Denna bil är av årsmodell -67 fick jag veta, och en av endast två Sunbeam Tiger i Norden. Jag trodde bestämt inte att de var så ovanliga, men i så fall har jag sett båda, och det måste ju vara en slags merit det också?

För övrigt har jag varit på en väldigt rolig resa och rapport kommer så snart jag har sorterat de tvåtusenfemhundra bilderna som jag tog…



Lite bredare fälgar klär en E-Type fantastiskt bra


Sunbeam Tiger Mk2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar