fredag 3 augusti 2012

Hot Rod Reunion 2012

Sanslös tur med vädret. För andra året i rad. Någon högt uppsatt måste gilla rodders.
Jag, brorsan och en kompis åkte dit och tittade på hotrods, customs och börnisar.
Man kan tycka att det är dyrt med 200 spänn i inträde för att stå på ett fält en hel dag och titta på en show som besökarna i huvudsak står för, men uppenbarligen är det värt det… Häng med på en rykande bildkavalkad.




Ford modell A 1928-29. Mysigt stuk.


Ford modell A 1930-31. Tuffare stuk utan skärmar.


Trettiotvåa coupé med Buick Nailheadmotor. Helrätt.


Trettiotvåa femfönsters highboy med oöm lack.


Autentiskt. Läckert. Busigt. Ovårdat. En "Jalopy" helt enkelt.


En likadan bil, men helt annat stuk. Sååå rätt! Pax tjing!


En tredje variant av stuk på en 32-a coupé


Örn-ööörn!


1932 Ford Roadster. Favorit i repris. Jag har visat denna förut, men den tål att visas igen!


1934 Ford 5 window coupe. Vansinnigt läcker…


…och körs som en Hot Rod ska köras.


Japp.


En stilstudie. 
Jag fick gummibitar och småsten i ansiktet när jag tog bilden, men vad gör man inte för konsten!


-38 Ford coupé är en riktigt snygg bil. 
Blinkers från Volvo PV passar riktigt bra!


-38 Tudor. Också snygg.


1946 Buick börnar. –Men låt den stackars gamla bilen vara i fred!


Hör du inte vad jag säger!


Så där ja! Gummiröken blev visst kvar inne i coupén…


Stöddig femtio-femma Cheva.


Seriös femtio-femma Cheva.


1955 Packard Four Hundred. Magnifik vagn!


1957 Lincoln. Denna måste vara choppad eftersom jag vanligtvis tycker att de är på tok för höga i taket. Mina kamrater lindade upp min tunga och drog mig vidare…


1962 Pontiac. Snygg 60-tals custom.


1963 Chevrolet 4dht bränner däck.


1963 Corvette Split Window med utmärkta utsikter!


En grillad med bröd tack. Korvstånd med kompressor ger en ny dimension till snabbmat.


En dimbank drog plötsligt in över Malmby…
Skaplig börnis!


En Nova som fångade mitt intresse.


Hoppsan. Jag slant visst på kopplingen.


Två gamla hjälmar agerar luftrenare på en inte fullt så gammal krigare…


…Dodge Cab-over-engine, nu med motorn bakom hytten.
Börnis med dubbelmontage är en ny upplevelse!


Före detta däck. 
Tack för underhållningen alla inblandade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar