fredag 10 augusti 2012

Hot Rod Reunion 2012 :2

Jag har ju fler bilder från årets Hot Rod Reunion som jag inte kan undanhålla er.


En gammal Dodge (?) gasser till exempel.


Dragbikes är balla!


Känner ni känslan!


Japp. Hojar kan också!


Tidsenligt och snyggt!


Vass Mustang gnuggar gummi-


Hette det förarergonomi sa du?


Motorn måste självklart vara den högsta punkten på bilen!



En väldigt grön Mopar står bredvid en förvånad 33-a Ford. Lyktor från Studebaker är inte vanliga i Hot Rod -sammanhang.


Ja jäsikens så fränt!


För dem som inte har råd, tid eller plats för riktiga hot rods fanns det skalamodeller att köpa. Gamla såklart.



Reglerna i Dragracing är lite krångliga. Jag gör munkar istället.
 (Det måste väl heta så på svenska?)



En FED – Front Engine Dragster som körs på Nitrometan väntar på sin tur…


…och det roliga är över alldeles för snabbt. Eller?


Nova. Stor bil, men liten för att vara Amerikansk.


Den nya trenden tycks vara stora bilar och stora, kompressormatade motorer. Man kan inte förneka att det är spektakulärt!





Rostigt tak, fullt i gummibitar


Vissa verkade tycka att rakan var krokig.


Trimmad permobil. Självklart ska även utvecklingsstörda ha lite kul!


En Triumph förnekar inte sitt ursprung genom att lägga av, vägra starta och dessutom tappa delar på startlinjen…


Inte så himla snabb, men vansinnigt tuff.


Volksrod. Folka-roddar behöver en stel axel fram för att komma till sin rätt. Denna är jätterätt!


När vi åkte hem låg det fortfarande en hög gummi och pyrde på banan.

1 kommentar:

  1. fina bilder tack för att dela dem alla här. Jag gillar verkligen dem alla.
    Jag har aldrig gjort det här med min bil. men någon gång jag gjort detta med min nitro rc bil.

    SvaraRadera