söndag 6 november 2011

Artwork

There might be a translation button on the right, depending on what kind of device you are on.



Karikatyr av en -69 Camaro. Den är en del av en större bild som jag går och pysslar med då och då


Brorsans gamla Taunus. Jag försökte att inspirera honom till att göra i ordning den. I min version är den lite choppad och rensad från vissa emblem. En list bryter den annars ganska stora, platta ytan på sidan av bilen. Hemgjorda baklysen, Dubbla avgasrör som mynnar igenom stötfångaren. Nytillverkade Ford Magnum 500 fälgar med redline däck i 17 tums storlek håller hjulen inom familjen. Original gammelrosa kulör men med metallic-effekt. Flejkat tak i ljusrosa pasasr riktigt bra. En 2,8 liters v6:a med 5-växlad manuell borde gå att besiktiga. Original inredning med en lång Hurst växelspak med vit knopp rundar av konceptet.



Ett projekt som står bakom ladan. Popular -52. Ska bli verklighet "nå'n gång". 
Skärmlös, Chrome reversed, Smallblock med mekanisk insprutning och manuell låda, kromad störtbåge, vit inredning och vitt inlägg i taket, strålkastare från VW.


Samma bil i en annan variant. Lite choppat tak, röd plexi i taket och kanske i rutorna. Guld-flake med vita pinstripe-flammor. Hemgjort shaker-scoop och borttagen "bagage-låda" baktill.


Min svåger har en -53:a Opel som han håller på att göra i ordning. Så här kan den se ut med carsontopp, förlängda skärmar och ett gäng andra, beprövade customtrix.



–Eller så här; med en sänkning och 15-tums American Racing -fälgar och Redline däck. Det är trångt i motorrummet, men en 2-liters fyra från en Kadett GSI borde räcka långt i denna lätta bil.


En sextiofemma Dart som jag skulle vilja bygga själv. Sänkt, customgrill, rensad på emblem och handtag (men inte på lister), tunnare kofångare både fram och bak, 16-tums fälgar med "inverterade moonkapslar" och tre-ekrade spinners.


-57:a Ranchero. Choppad, med Chrome reversed, vita däcksidor, -56 F-100 strålkastarsargar. Grill och kofångare från -57 Desoto. Under huven tänker jag mig en trimmad Y-block med dubbla fyrportare.

För några år sedan höll min kompis på med en PV. När han förklarade vad han ville göra var detta bilden som jag såg.



Affisch i format 100x70cm som jag formgav och producerade på uppdrag av den kända sadelmakaren "Sybo". Bilen är hans A-Ford Phaeton som är helt klädd i skinn. Modellen heter Amina Axelsson och fotografen som tog bilden heter Siwer Ohlsson. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar